Translate

mandag den 20. januar 2014

Træarbejde - skab af genbrugsmaterialer




 Her er et skab jeg lavede sidste forår mens jeg var på produktionsskole..
Alt er genbrugsmaterialer..
 siderne og bund og top er gamle gulvbræder..

 bagbeklædningen er en gammelkrydsfinersplade som er slæbet godt og grundigt ren for skidt..

 Døre, ramme, lister osv. er lavet af gamle vindueskarme som er skåret op og høvlet i præcise mål med tykkelses høvl.



 listerne som holder glaset inde i døren, er pyntet med overfræser til at lave den afrundede kant ind mod glasset..
 Benene er gamle bræder..







 Har tegnet det i google sketchup ligsom jeg gør med de fleste af mine projekter..
Her kan i se hvordan man går til værks..
1. skær brædderne til siderne i længde og sæt dem sammen.. jeg har sat tre brædder sammen for at få den rette bredde på skabet..

2. gør det samme for top og bund


3. skær krydfinerspladen i den rette størrelse og sæt bagpå

4. sæt pinde i hjørnerne og der hvor hylderne skal være, og skær hylderne ud i krydsfiner

5. lav en ramme på fronten af skabet hvorpå lågerne kan monteres..

6. lav lågerne og monter dem..

7. sæt ben under skabet.. (glemte at sætte det på tegningen.)

lågerne er ret indviklede at lave, og det er det meste af resten af skabet også, så jeg vil ikke komme nærmere ind på det her, men hvis du vil vide så skriv..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar