Translate

onsdag den 3. juli 2013

Jordbær afløbere..

En af mine jordbærplanter har fået en afløber, altså en gren hvorfra der kan komme en ny plante.
Jeg har tvunget afløberen ned i en potte (mine hjemmelavede potter som er ølkrus med huller i bunden) med pottemuld, og holdt den nede med to pinde som er knækket på midten. Nu kan man bare vente på at den slår rødder og når den har slået rødder og har fået en nogenlunde størrelse kan "navlestrengen" klippes over.
Jeg har ikke vist det på billedet, men jeg har lagt lidt jord ovenpå afløberen mellem de to pinde som holder den nede i potten, selvom jeg dog ikke ved om det er den korrekte måde at gøre det på.


2 kommentarer:

  1. Hej Daniel
    Velkommen til blogland har lige opdaget din blog og det er spændende læsning om dit gå på mod, vil kikke forbi igen for at følge dine eksperimenter
    Mvh
    Kjeld

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Kjeld.
      Du er selvfølgelig meget velkommen til at kigge med, og tak for din tilmeldning, havde brug for nogen som tilmeldte sig.

      Slet